Palveluprosessien kehittäminen
Tervetuloa lähipäivälle 7.4.2014 Jalkarannan sairaalan auditorioon (Tarjantie 78).
09.00 Aamukahvit
09.30 Sudenkuopat muutoksessa
12.00 Lounas
12.30 Hyvinvointiteknologian hyödyntäminen hoitotyössä
13.45 Iltapäiväkahvit
14.15 Hyvän vuorovaikutuksen lähtökohdat hoitotyössä
15.00 Tutkintoinfo / Inkeri Liimatainen, Salpaus
16.00 Kotiinlähtö
Tervetuloa lähipäiville Kielorantaan 21-22.1.2014!
09.00 Aamukahvit
09.30 Sudenkuopat muutoksessa
12.00 Lounas
12.30 Hyvinvointiteknologian hyödyntäminen hoitotyössä
13.45 Iltapäiväkahvit
14.15 Hyvän vuorovaikutuksen lähtökohdat hoitotyössä
15.00 Tutkintoinfo / Inkeri Liimatainen, Salpaus
16.00 Kotiinlähtö
Tervetuloa lähipäiville Kielorantaan 21-22.1.2014!
Missä & Milloin?
Toinen kohtaaminen on jo ovella ja pääsemme jatkamaan
koulutusta. Pääsemme nauttimaan talvisista maisemista Kielorannassa
Hämeenlinnan kupeessa.
Kyseessä on siis kaksi päiväinen asiakaspalveluosaajien
kohtaaminen. Moduuli rakentuu asiakaspalveluprosessien kehittämisen ympärille.
Kielorantaan on järjestetty yhteiskuljetus 21.1.2014 klo 07.30
Aleksanterinkatu 24 B edestä. Paluu tapahtuu bussilla noin klo 14.00 22.1.2014.
Osoite on Kieloranta, Järviöistentie 265, 13500 Hämeenlinna.
Miten varautua?
Monipuolinen Kieloranta on yksi
edustava kokonaisuus, johon kuuluu huviloita, kokous-, ruokailu-, ja
majoitustiloja, saunoja, porealtaita, puistoa, nurmikkopihaa, järvenrantaa,
kalliorinnettä ja metsää. Tästä kaikesta voit nauttia täysin omassa rauhassa
Majoitus on hotelliolosuhteisiin verrattava, joten
varustautuminen sen mukaan. Kielorannassa on kuitenkin hyvät
ulkoilumahdollisuudet, joten niihin kannattaa kiinnostuksen mukaan varata
varusteita. Kielorannasta löytyy loistavat kylpy- sekä poreallas-tilat, joten
otathan uima-asun mukaan. Lisäksi mikäli
mahdollista ota mukaasi kannettava tietokone/pad, blogikoulutusta varten.
Ohjelma:
Tiistai 21.1.2014
Klo 09 Aloitamme
päivän aamukahvilla
Klo 09.30 Mika
Tonder, Palveluiden tuotteistaminen & toimiminen sähköisessä maailmassa
Lounas
Mika
Tonder, Palveluiden tuotteistaminen & toimiminen sähköisessä maailmassa
Kahvitauko
Blogikoulutus
Klo 19- Illallinen
Keskiviikko
22.1.2014
Klo 08 Aamupala
Klo 09 Inkeri
Liimatainen, Tutkintoasiaa(etäyhteys).
Saara
Utti, Palvelumuotoilu osana kehittämistä.
Lounas
Klo 14 Hyvää
kotimatkaa!
Kouluttajina Kielorannassa
toimivat Mika Tonder & Saara Utti
21.1.2014 Villa Kieloranta:
Mika Tonderin luentomateriaali: "Palvelujen tuotteistaminen sekä Internetmarkkinoinnin ja myynnin periaatteet"
22.1.2014 Villa Kieloranta:
Inkeri Liimatainen luentomateriaali: "Tutkintoinfo verkossa"
22.1.2014 Villa Kieloranta:
Saara Utti, Palvelumuotoilu osana kehittämistä.
Kuvia matkan varrelta:
Kevään ensiaskeleita.. |
Villa Kieloranta |
Perspektiiviä |
Osaajia odotellessa |
Noutopöytä |
Päivä alkaa aamiaisella |
Sitten opiskellaan |
Mika Tonder elementissään |
Tauoilla on hyvää aikaa keskustella |
Kuuliaiset oppilaat |
Muistiinpanoja luennosta |
Opiskelu jatkuu |
Slaavilainen lounaspöytä |
Lounas Buffet |
Ennen lähtöä vielä vähän kahvia ja makeaa |
Kaikki hyvä loppuu aikanaan, mutta me jatkamme tästä seuraavalla kerralla! |
Hei!
VastaaPoistaKiitos kaikille mukavista koulutuspäivistä. Uutta asiaa tuli paljon, mutta uskon jokaisen löytäneen jotain omaan työhönsä hyödynnettävää. Kuten oli puhetta olen lisännyt tuohon sivun loppuun Mika Tonderin käyttämän luentomateriaalin sekä Inkeri Liimataisen pitämän tutkintoinfon. Seuraava lähipäivä on siis 7.4 ja klinikka 10.2.2014. Seuraavaa tapaamista odotellessa on hyvää aikaa paneutua omaan kehitystehtävään ja harjoitella blogin käyttöä. Blogi toimii kanavana missä voi muilta ryhmäläisiltä hakea tukea ja neuvoja omaan kehittämistyöhönsä, joten toivotan teille kaikille erinomaisia bloggaus hetkiä!
Kyllä vain,
VastaaPoistauutta asiaa oli paljon, mutta ilman sitä ei riittäisi paukkuja viedä hyvää/parasta asiakaspalvelua omaan työpaikkaan. On käsittämätöntä, miten maidon kaataisesta juomalasiin tai Keiju-margariinin levittämisestä leipäviipaleelle voi nousta uskomaton taistelu. "Ei meillä ole aikaa ruveta tekemään leipiä ruokaa jakaessa." Tarkoittaako tämä sitä, että leivän voitelu keitiössä vie vähemmän aikaa kuin keittiön ulkopuolella? Minkä ihmeen takia minä en usko olevan niin? Jaana Utti, langetan nyt vastuuta tästä sinulle. Kiitos siitä. Ja kiitos siitäkin, että Lahden kaupungissa ymmärrettiin tarttua näihin pieniin asioihin, jotka tekevät elämästä elämisen arvoisia. Pieniin asioihin, kuten leivän voiteluun tai ruokajuoman valintaan. Esimerkiksi. Tuotemuotoilu on juuri sitä, mitä nyt tarvitaan, jotta hyvä tulee arkipäiväan itsestäänselvyytenä. Tuotemuotoilulla voidaan tehdä hoitajalähtöisistä kiireen kesytyksistä asiakaslähtöisiä elämyksiä niin aamupuuron kauhomisesta kuin margariinin levittämisestä.
Minä sain Saaran kotitehtävänä toiminnallisuuden havainnoinnin, mikä tuli kuin tilauksesta dokumentoimaan sitä toimintatapojen sekamelskaa, joka nyt synnyttää mielipahaa ja epävarmuutta, kun vanhoilla toimintatavoilla pyritään tekemään sellaista mitä ei edes tarvisi tehdä, ja toisaalta unohdetaan perustehtävä.
Sari, kerroit kuulleesi, että Lehtiojalla hoitajat lähes tappelevat. Se ei tänäänkään ollut kaukana, kun olin sitä mieltä, että ruokasalissa syöville katetaan pöytä kauniisti ja kaadetaan ruokajuomat sen mukaan, mitä kukin haluaa juoda. "Ei sellaiseen ole aikaa, ruokajuomat laitetaan valmiiksi nokkamukeihin. Tiskiäkään ei tule, kun jätetään veitset ja leipälautaset kattamatta." Olisi ollut helpompi antaa olla, enhän minä siitä nokkiksesta joutunut lämmintä maitoa tai kylmää kahvia juomaan, mutta ihan yhtä paha mieli olisi ollut, jos olisin antanut periksi. Minä olin paha, mutta tulos oli hyvä.
Tuotekehittelyllä tämäkin asia saadaan, ihan varmasti, toimimaan niin, ettei kukaan pahoita mieltään tai menetä kasvojaan. Saadaan kaikki toimimaan samaa päämäärää tavoitellen, yhdessä.
Luulen tarvitsevani kaikkien tukea, jotta Lehtiojan palvelukeskuksen kerrassaan mainioita puitteita ja mahdollisuuksia ei hukata ainakaan sen takia, että rohkeus muuttaa asioita ja rohkeus muuttua hyvän mukana puuttuisi tai jäisi helppouden ja näennäisen kiireen jalkoihin.
Toinen asia, minkä Kielorannan koulutuksessa opin, oli se, että hiuksia ei kannaa kastella, jos aikoo kahdenkymmenen asteen pakkasessa nautia ulkoporeammeessa loikoilusta, tukka jäätyy. Vaikka mitä siitä, sulihan se sisäporeammeessa loikoillessa! :D
Hyvä Sirpa!
VastaaPoistaHienoa, että toiminnalisuuden havainnoinnin tehtävä tuli oikeaan aikaan :) Ja ihan varmasti sinulla on tarpeeksi rohkeutta, taitoa ja intoa saamaan Lehtiojan palvelukeskuksessa ihmeitä aikaan, ja kaikkien tuen myös, ihan varmasti. Yhdestä asiasta olen kuitenkin täysin erimieltä kanssasi. Sinä et ollut paha. Tulos oli hyvä. SInä olit ehdottoman rohkea! Ja tulos oli ehdottoman hyvä!
Saara
Hienoa Sirpa! Tsemppiä!!!
VastaaPoista